Returnarea produselor

Termeni si conditii generale

Potrivit actelor normative in vigoare:
    -In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

    -Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul produselor care prin natura lor se pot deteriora rapid si deteriorarea este prezenta. Acesta este si cazul produselor furnizate de catre ZIMER avand in vedere ca prin natura lor sunt destinate manipularii curente.

   - Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare: de transport, de constatare, de mici revizii, de mici remedieri etc.

   - In cazul produselor ce au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic, pentru a inlatura contactul direct al agentilor alergeni cu pielea sau producerea de infectii si micoze, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vanzator in situatia in care unitatea de service a produsului(pe teritoriul Romaniei este valabil doar certificatul de garantie postat pe website ) constata orice urma de purtare sau de uzura a acestora.

ZIMER va acorda Consumatorului un drept de retragere conditionat de indeplinirea termenilor si conditiilor prezente, care pot asigura reintroducerea in circuitul comercial a produselor returnate de catre Consumator, in aceeasi stare buna in care acestea au fost receptionate de catre acesta. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Termeni si conditii speciale
Declaratia Consumatorului cu privire la retragerea Consumatorului din contractul la distanta poate fi trimisa catre ZIMER fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.
Este preferabil ca declaratia de retragere a Consumatorului sa fie trimisa catre ZIMER chiar in ziua in care Consumatorul returneaza produsul catre ZIMER, sau cel tarziu in ziua urmatoare, pentru ca ZIMER sa isi poata respecta obligatiile legale in termen.

Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":
    Produsele trebuie sa nu prezinte urme de folosinta/utilizare/purtare sau de uzura, si sa fie nedeteriorate din cauza actiunilor nepermise de manipulare mentionate in cadrul certificatului de garantie postat pe website, altele decat cele necesare stabilirii de catre Consumator a naturii, caracteristicilor si functionalitatii produselor.
    Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii" existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator.
    Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": factura de cumparare si certificatul de garantie si sa se afle in ambalajul original.

In cazul in care ZIMER constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente, si ca nu exista urme de deteriorare, de purtare sau de uzura a produselor, atunci ZIMER va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale ZIMER se va decala corespunzator.In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, ZIMER va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport.


Consumatorul se obliga sa achite catre ZIMER costurile solicitate de acesta pentru serviciile prestale, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Declaratiei de retragere.
In cazul in care Consumatorul nu achita catre ZIMER aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor, , incepand cu a 6-a zi lucratoare ZIMER va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in lipsa conformarii la termenii si conditiile prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre ZIMER pentru serviciile prestate, produsul va fi retinut drept garantie de catre ZIMER si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului. In cazul in care produsul are o piesa lipsa consumatorul este obligat sa declare acest lucru in 24 de ore de la primire.


Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

  • Licente software;
  • Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
  • Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate
  • Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti);
  • Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
  • Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
  • Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
  • Electrocasnice mici folosite sau cu urme de uzura sau desigilate:
    • masini de tocat, aspiratoare, mixere, masini de facut paine, roboti de bucatarie, storcatoare de fructe-legume, mixere si blendere, expresoare, rasnite, masini de gatit,  Exemplu: cafetiera nu trebuie sa fi fost folosita, blenderele / mixerele de bucatarie nu trebuie sa prezinte urme de utilizare, cuptorul de paine nu trebuie folosit,  etc.
  • Produse pentru bucatarie si servire -   se pot returna vasele si ustensilele pentru gatit, tacamurile si produsele pentru servit doar daca sunt sigilate
  • Becuri, lanterne, prelungitoare, baterii, acumulatorii si incarcatoarele doar daca sunt sigilate.
  • Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre, etc.
  • Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile. Produsele care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate nu se mai pot returna. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • Produse de intretinere & cosmetica auto desigilate / folosite  insotite de eticheta originala si integra
  • Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
  • Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
  • Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.